Ha meg kell neveznünk a fogyasztók legkritikusabb érintkezési pontját ebben a digitális korban, akkor kiderül, hogy a legtöbb vállalkozás számára a weboldal a legfontosabb. Mégis, amikor a webdesignról van szó, egyes vállalkozók kevesebbel is beérik, köszönhetően annak az elvnek, amit a KKV szektorban tevékenykedő cégek számos alkalommal használnak: a „ne fejleszd tovább, ami még nem romlott el” gondolkodásmód következtében.
Ebben a blogban tehát ezt a kérdéskört boncolgatjuk, és segítünk felmérni, hogy itt van-e az ideje-e újratervezni a weboldaladat vagy sem.
Hasznos tippeket és információkat találsz a következőkről:
- Mi az a weboldal újratervezés?
- Weboldal frissítése: Honlap újratervezés vs. honlap frissítés
- Jelek keresése: Szükségem van webes újratervezési szolgáltatásokra?
Először is, mi az a weboldal újratervezés és miben különbözik a weboldal frissítéstől?
Mi az a weboldal újratervezés?
A weboldal újratervezése a meglévő webes elemek, például a menürendszer, a tartalom, a struktúra és a vizuális elemek teljes körű átalakítása azzal a céllal, hogy a felhasználók számára jobb funkcionalitást, esztétikát és elkötelezettséget biztosítson.
Weboldal frissítése: Honlap újratervezés vs. honlap frissítés
A „weboldal újratervezés” és a „weboldal frissítés” kifejezéseket gyakran felváltva használják, de a kettő között jelentős különbség van. A weboldal újratervezése a weboldal teljes átalakítása, míg a weboldal frissítése egy felületesebb frissítés, amely elsősorban a vizuális fronton történő változásokkal foglalkozik.
A weboldal újratervezése magában foglalja a weboldal elrendezésének, kialakításának, tartalmának és funkcionalitásának módosítását, mint említettük. A weboldal struktúrájának teljes újragondolása mellett új funkciók is bevezethetők.
Eközben a weboldal frissítés egy felületesebb folyamat, mely az arculati dizájnra, a megjelenésre összpontosít. Ezt a folyamatot tekinthetjük kisebb weboldal optimalizálásnak, amely magában foglalja a weboldal színsémájának, betűtípusainak, képeinek és elrendezésének módosítását.
Akárhogy is, a weboldal újratervezésére és a weboldal frissítésére gyakran akkor kerül sor, ha egy weboldal elavult, már nem tükrözi elég hűen a márka üzenetét, vagy nem felel meg az üzleti céloknak. Ha szeretnéd frissíteni weboldalad megjelenését, vagy mobilbaráttá tenni azt, akkor számodra valószínűleg elég egy weboldal frissítés is.
Ha azonban a webes újratervezési szolgáltatásokra tennéd le a voksodat, de még mindig bizonytalan vagy ezt illetően, merüljünk el a jelekben, amelyek arra utalnak, hogy számodra egy teljes weboldal újratervezés lenne a legcélszerűbb választás.
Jelek keresése: Szükségem van webes újratervezésre?
Az üzleti életben kulcsfontosságú, hogy a problémákat már csírájában elfojtjuk. Ez azt jelenti, hogy korán fel kell ismerni a hibákból adódó jeleket, és gyorsan kell cselekedni a problémák megoldása érdekében. Ugyanez vonatkozik a weboldal tervezésre is – ha vörös zászlókat látsz, ne várj, mert hatalmas károkat tud okozni a cégednek.
Az öt legfontosabb jel, hogy itt az ideje befektetni a weboldalad újratervezésébe:
1. jel: Magas visszafordulási arány
A visszafordulási arány egy olyan mérőszám, amely a weboldal mindössze egy oldal megtekintése után elhagyó látogatók százalékos arányát méri. Ha magas a visszafordulási arány, az annak a jele lehet, hogy weboldal nem felel meg a látogatók igényeinek, vagy hogy nem könnyű navigálni rajta.
Hogyan tudod csökkenteni a visszafordulási arányt weboldal optimalizálással és újratervezéssel:
–Használj egyszerű nyelvet a navigációs feliratokon, használj rövid navigációs menüt, a menüpontok nevei lényegre törőek legyenek, a tartalmak pedig jól szervezettek.
–Hozz létre magával ragadó tartalmat, amely a látogatókat a weboldalon tartja. Ez magába foglalhat szolgáltatási oldalakat, blogbejegyzéseket, videókat vagy infografikákat.
–Használj hatékony cselekvésre való felhívásokat, hogy a látogatókat a kívánt következő lépés megtételére ösztönözze, például az e-mail listára való feliratkozásra vagy vásárlásra buzdítás.
2. jel: Elavult dizájn
Ahogy a design trendek fejlődnek, egy weboldal kezdhet elavultnak tűnni a versenytársak weboldalaihoz képest. Ha az oldalad nem tart lépést a modern dizájn trendekkel, lehet, hogy itt az ideje változtatni és javítani a webhely dizájnján.
A modern megjelenés érdekében egy webdesigner cég vagy szakértő a következőket javasolhatja:
- Fehér terek, hogy egyensúlyérzetet és hierarchiát teremtsen a weboldalon. A fehér tér nem „elpazarolt hely”; olvashatóbbá és vizuálisan vonzóbbá teszi a tartalmát.
- Kiváló minőségű képek: Használhatsz stock képeket is, de a legjobb megoldás a profi saját tartalommarketing: megoldás lehet egy fotós vagy videós csapat, aki friss fotókat vagy akár imázsfilmet készít a weboldaladhoz. A vizuális eszközökbe való befektetés professzionálisabbá és vonzóbbá teszi weboldaladat.
- Modern betűtípusok, mint a Roboto vagy a Lato. Ezek a betűtípusok könnyen olvashatóak és jól mutatnak a különböző digitális eszközökön.
3. Jel: Nem reszponzív
2024-re gyakorlatilag mindenki mobilon böngészik. Ha weboldalad nem telefonos kijelzőre optimalizált, valószínűleg nagy mennyiségű potenciális ügyfelet és eladásokat veszítesz el.
A Google még a mobilbarát oldalakat is magasabb helyezéssel jutalmazza, így a weboldal frissítése elengedhetetlen a mobilos megjelenítéshez. Tehát, hogy javítsd a weboldal teljesítményét a mobilfelhasználók számára:
- Használj reszponzív sablonokat és témákat. Ha kész dizájnokat használsz, weboldalad automatikusan a megtekintett eszköz képernyőméretéhez igazítja az elrendezést.
- Használj nagy betűtípusokat és képeket, mivel a mobilfelhasználók képernyője kisebb, ezért a betűtípusoknak és a képeknek elég nagynak kell lenniük ahhoz, hogy könnyen olvashatók legyenek.
- Optimalizáld a képeket a képek fájlméreteit, hogy azok gyorsabban töltődjenek be a mobileszközökön.
Nem hoz a weboldalad eladásokat? Kattints ide, és olvasd el a „7 lehetséges ok, amiért a weboldalad nem hoz eladásokat„, hogy megtaláld Te is a válaszokat!
4. jel: Lassú betöltési idő
Egy weboldalnak gyorsan kell betöltődnie, mivel a lassú betöltési idő a frusztráció és a türelmetlenség miatt elűzheti a látogatókat az oldaladról, ami szintén hozzájárul a magas visszafordulási arányhoz. A legjobb, ha fontolóra veszeed a webhely optimalizálását és újratervezését, ha az nem töltődik be nagyjából két-három másodperc alatt.
A megfelelő tárhelyszolgáltató kiválasztásán kívül tartsd szem előtt a következőket, amikor a betöltési sebességgel foglalkozol:
–Használj tartalomszolgáltató hálózatot (CDN), hogy webes tartalmad a felhasználóhoz legközelebbi szerverről érkezzen. Ha a világ minden tájáról vannak látogatóid, ez különösen hasznos.
–Kerüld a túl sok bővítmény használatát, mivel ezek nagy súlyt adnak a weboldalnak, és lelassítják azt. A WordPress szakértői ki tudják választani a szükséges bővítményeket a számodra és a nem használt bővítményeket egészen egyszerűen törölni lehet.
–„ Lazy load” használata (lusta betöltés) a képekre vonatkozik, melyek ennek köszönhetően csak akkor töltődnek be, amikor valóban szükség van rájuk.
5. Jel: Gyenge SEO teljesítmény
Ha weboldalad nem jelenik meg a Google, a Bing vagy más keresőmotorok első keresései között, ez keresőoptimalizálás (SEO) vagy weboldal optimalizálás szükségességét jelezheti.
Annak érdekében, hogy elérd a megfelelő célközönségét, optimalizáld weboldalad a legújabb SEO-technikák segítségével, és biztosítsd, hogy minden oldal megfelelően indexelve legyen és az adott keresőmotor által a feltérképezés lefusson. A webhely teljesítményének javítása a keresőmotorokban:
–Válassz olyan kulcsszavakat vagy kifejezéseket, amelyeket az emberek valószínűleg használni fognak, amikor a te termékedet vagy szolgáltatásodat keresik. A megfelelő kulcsszavak megtalálásához használj kulcsszókutató eszközt.
–Miután kiválasztottad a kulcsszavakat, azokat az egész weboldaladon használnod kell. Ez magában foglalja a címeket, a meta leírásokat, a fejléceket és a tartalmakat.
–Építs backlinkeket, azaz más weboldalakról a saját weboldaladra mutató linkeket. Ezek jelzik a Google számára, hogy weboldalad értékes és hiteles. Visszahivatkozásokat építhetsz vendégblogolással, közösségi média marketinggel és online fórumokon való részvétellel.
Érthető, hogy még ha hajlandó is megtanulni, hogyan kell újratervezni egy weboldalt, a fent említett tippek nem mindenki számára egyszerűek, sőt némelyik kifejezetten nehéz, különösen az olyan vállalkozók számára, akiknek napról napra tele van a naptár az ügyfelek teendőivel. De ne bosszankodj; mindig van lehetőséged arra, hogy keress egy webdesigner céget vagy szakértőt.
A webdesigner céggel való munka előnyei
Számos előnyt élvezhet, ha egyéni webdesigner szolgáltatásokba fektet be a kisvállalati kampányok számára. Ne feledd, hogy egy professzionálisan megtervezett weboldal nem csak jól néz ki. A weboldal keretrendszer frissítése vagy javítása a következőket jelenti:
– Könnyítsd meg a látogatók számára, hogy megtalálják, amit keresnek, és elvégezzék a kívánt műveletet, legyen az a vásárlás vagy az ajánlatkérés
– Figyelj, hogy a márkád bizalmat keltsen a látogatókban
– Fejleszd a konverziót azáltal, hogy több látogatót alakítasz át vásárlóvá vagy ügyféllé.
–Fejlődj abban, hogy weboldalad előkelőbb helyen jelenjen meg a keresési eredmények között, hogy több ember találja meg a vállalkozásodat, termékeidet és szolgáltatásaidat.
–Biztosíts, hogy weboldalad minden eszközön és böngészőben elérhető és megtekinthető legyen, hogy senki se maradjon le.
– Abban az esetben, ha fizikai terméket adsz el, nagy mértékben segít az értékesítésben, ha egy e-kereskedelmi webáruházat építesz, mint sem egy egyszerű weboldalt.
Ha tehát nem vagy biztos benne, hogy a weboldalad megfelel a követelményeknek, akkor ez a zöld jelzés a weboldal újratervezéséhez. És bár egyeseknek elegendőek a kész sablonok és témák, a kisvállalkozásoknak nyújtott egyedi webdesign szolgáltatások mindig jobb választásnak bizonyulnak, és segítenek cégednek kitűnni a versenytársak közül.
A weboldalad a céged digitális értékesítője: Egyedi webdesign szolgáltatások KKV-k számára
Ha készen állsz arra, hogy több látogatót konvertáljon weboldaladra egy csillogó, egyedi webdesignnal, hagyd, hogy az Uhu Kreatív csapata segítsen. Olyan digitális kreatív ügynökség vagyunk, akinek jelentős tapasztalata van abban, hogy hogyan kell újratervezni egy weboldalt, és optimalizálni azt a maximális konverzió érdekében.
Tekintsd meg webdesign portfóliónkat, vagy kérj személyre szabott árajánlatot!
https://thriveagency.com/news/5-signs-its-time-for-a-website-redesign